Linka důvěry, §55 - Telefonická krizová pomoc
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní: Frýdlant, Jablonec nad Nisou, Jilemnice, Liberec, Nový Bor, Semily, Tanvald, Turnov, Česká Lípa, Železný Brod
Komu je služba určena
- N_Rodiny s dětmi, popř. mladí lidé do 26 let
- děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
- osoby v krizi
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- oběti domácího násilí
- osoby s chronickým duševním onemocněním - ostatní
- pachatelé trestné činnosti
- etnické menšiny
- osoby se zrakovým postižením
- Osoby s jiným zdravotním postižením
- senioři (snížená soběstačnost z důvodu věku)
- osoby s tělesným postižením
Věkové skupiny
- 0-5 let
- 6-14 let
- 15-17 let
- 18-26 let
- 27-64 let
- 65-80 let
- Nad 80 let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 5393471
- Druh služby: §55 - Telefonická krizová pomoc
- Adresa: Tanvaldská 269,46311 Liberec
- Telefon: 485177177,606450044
- E-mail: info@linka-duvery.cz, pomoc@linka-duvery.cz
- Web: www.cipslk.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Cílovou skupinou Linky důvěry Liberec jsou lidé, kteří jsou v krizi nebo v situaci, kterou prožívají jako zátěžovou, nepříznivou, ohrožující a nemohou ji zvládnout vlastními silami.
Lidé, kteří chtějí zůstat v anonymitě nebo potřebují okamžitou a nepřetržitou dostupnost služby.
Služba je poskytována bez ohledu na věk.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním Linky důvěry Liberec je poskytovat Telefonickou krizovou pomoc (dle zák. 108/2006 Sb.)
na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví či života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou dočasně nemohou řešit vlastními silami.
Cílem služeb je:
- stabilizace stavu uživatele a snížení nebezpečí prohloubení krize
- zeslabení akutní krize, ve které se uživatel nachází
- nalezení podpůrných mechanismů v přirozeném prostředí uživatele
- propracování blízké budoucnosti
- předání informací o navazujících službách
- v případě potřeby dlouhodobá podpora uživatele, provázení při chronických krizích
- ochrana života a zdraví uživatele
3. Nabízené činnosti
Základní formy poskytovaných služeb
- telefonický rozhovor
- emailové poradenství
Poskytované služby
- telefonická krizová intervence
- dlouhodobá podpora uživatelů (pro opakovaně volající uživatelé)
- psychosociální poradenství
- sociálně-právní poradenství
- informace o službách a kontaktech
- distribuce do navazujících zařízení
- zajištění spolupráce jednotlivých pomáhajících institucí a jednotlivců
4. Specifika služby
Linka důvěry provozuje své služby od r. 1992 nepřetržitě a anonymně.
Na pracovišti je zaveden intervizní a supervizní systém, jehož využívání vede ke zkvalitňování přímé práce s uživateli dle standardů kvality Linky důvěry Liberec. Linka důvěry Liberec se hlásí k dodržování Etického kodexu České asociace pracovišť linek důvěry a je členem České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD).
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
- Nepřetržitě
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, příspěvková organizace
IČ poskytovatele
70868476
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Tanvaldská 269,46311 Liberec
- Telefon: 770138278
- E-mail: alena.zemanova@cipslk.cz
- Web: www.cipslk.cz