Diakonie Beránek z.s., §40 - Pečovatelská služba
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní: Bílý Potok, Hejnice, Raspenava, Liberec
Komu je služba určena
- senioři (snížená soběstačnost z důvodu věku)
- osoby se zdravotním postižením
- osoby s chronickým onemocněním
Věkové skupiny
- 65-80 let
- Nad 80 let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 5231429
- Druh služby: §40 - Pečovatelská služba
- Adresa: 1. máje 868,46007 Liberec
- Telefon: 776 809 952, 723 536 219
- E-mail: info@diakonieberanek.cz
- Web: diakonieberanek.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Senioři, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, a proto jsou odkázáni na pomoc druhých při péči o sebe a svojí domacnost.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním pečovatelské služby Diakonie Beránek z.s. je poskytovat služby především starým osamělým lidem, dlouhodobě nemocným, lidem po úrazech, propuštěným pacientům z nemocnice nebo z léčebny dlouhodobě nemocných, fyzicky handicapovaným lidem upoutaným na vozík a všem těm, kteří si pro svůj věk či postižení nedokážou základní životní potřeby zajistit sami bez pomoci druhých. Služby poskytujeme v přirozeném domácím prostředí, které klientům umožňuje zachovat si v maximální míře svůj dosavadní způsob života, kompenzujeme jejich sníženou soběstačnost a oddalujeme nutnost ústavní péče. Poskytované služby zachovávají důstojný život klientů. Poskytujeme je na území měst Liberce, Hejnic, Raspenavy, Bílého Potoka.
Cíle vyplývající z poslání
- Podpora klienta udržet si co nejdéle soběstačnost
- Spolupracovat s klientem a jeho rodinou
- Umožnit klientům žít co nejdéle v přirozeném prostředí, být v kontaktu s rodinou a se svými známými
- Vést klienta k soběstačnosti a samostatnosti
- Poskytovat pomoc klientovi při obstarávání osobních záležitostí, a tím chránit jeho důstojnost a prosazování jeho zájmů
- Poskytovat pomoc klientovi při udržení přirozených kontaktů a kontaktů se společenským prostředím, a tím předcházet jeho vyloučení ze společnosti
- Spolupracovat s úřady a organizacemi k zajištění, či zlepšení situace klienta
3. Nabízené činnosti
Pečovatelská služba zajišťuje tyto služby:
1. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití
- pomoc při oblékání a svlékání
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
2. Pomoc při osobní hygieně
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- pomoc při použití WC
3. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- zajištění stravy
- dovoz nebo donáška oběda
- pomoc při přípravě jídla a pití
- příprava a podání jídla a pití
4. Pomoc při zajištění chodu domácnosti
- běžný úklid a údržba domácnosti
- údžba domácích spotřebičů
- pomoc při zajštění velkého úklidu domácnosti
- topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva
- běžné nákupy a pochůzky
- velký nákup
- praní a žehlení prádla
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- doprovod k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázerní zpět
- doprovod na procházky a pomoc při prostorové orientaci v blízkosti místa bydliště klienta
- doprovod, dohled a dovoz klienta na návštěvy rodinných příslušníků a přátel, atd.
6. Obstarání receptů od lékaře a vyzvednutí léků v lékárně
7. Pomoc při prosazování zájmů klienta
8. Základní sociální poradenství
4. Specifika služby
Rozsah péče u klientů a počet seniorů, o které se pečuje, se poměrně často mění. Závisí to na momentálním fyzickém i psychickém stavu klienta. Počet a struktura klientely jsou z těchto důvodů nestálé. Služby poskytujeme v rámci celého stotisícového města Liberce a jeho blízkého okolí, v Hejnicích, v Raspenavě a v Bílém Potoce. Z této skutečnosti tudíž vyplývá i časová náročnost poskytované služby, jelikož přejezdy mezi klienty městskou hromadnou dopravou v Liberci a pěšky v Hejnicích a okolí, jsou významnou součástí času poskytování služby. V organizaci máme nastavené okrsky dle místa bydliště klientů. Pečujeme často o klienty u nichž se projevilo duševní onemocnění nebo psychiatrická diagnóza (stařecká demence, Alzheimer. choroba, deprese, schizofrenie atd.), tito klienti potřebují zcela specifickou službu, obzvlášť pokud nemají pečující osobu žijící ve společné domácnosti. V tomto případě pečovatelka přebírá veškerou péči o klienta i jeho domácnost (např. platby, nákupy, opravy, zdravotní péče, pomůcky, zajištění léků, atd.), protože takový klient není schopen sám zhodnotit své potřeby a povinnosti k zabezpečení chodu domácnosti. U mnoha klientů diagnóza není dopředu lékaři stanovená a až v průběhu poskytované služby se odhalí jak nemoc, tak i její následky (např. pozastavená výplata důchodu, nezaplacené účty, ztracené klíče, zmatek v užívání léků, atd.). Musí se propojit ke spolupráci několik subjektů (lékaři, terénní zdravotní péče, event. rodina, sociální pracovník města, sociální pracovník úřadu práce, pošta, atd.). Není vždy jednoduché najít k takovému klientovi cestu, protože si své problémy neuvědomuje a subjektivně odmítá pečovatelskou službu, lékařskou pomoc i jakoukoliv jinou pomoc. U těchto klientů se i rozsah péče přizpůsobuje jejich momentálnímu rozpoložení: v době, kdy po správném nastavení medikace dojde k dočasnému zlepšení zdravotního stavu, tak se péče omezuje, ale stále se monitorují případné změny chování klienta, protože jsme s ním v pravidelném kontaktu a případné změny můžeme včas zachytit, u některých diagnóz se naopak rozsah péče navyšuje v souvislosti s progresem nemoci (např. Parkinsonova choroba, Alzheimerova choroba, atd.). Stále častěji se ve své praxi setkáváme s tím, že službu poskytujeme také klientům zcela upoutaným na lůžko, což není v domácím prostředí vždy jednoduché, protože v domácnostech chybí kompenzační pomůcky, které v takovémto případě alespoň částečně usnadní péči o klienta. Zde musí často péči poskytovat dvě pečovatelky současně, abychom zajistili bezpečnou péči o klienta a zároveň bezpečné pracovní podmínky pro zaměstnance.V případě, že službu poskytujeme ve spolupráci s rodinou, tak naše práce spočívá i v podpoře této rodiny. U všech výše uvedených klientů terénní péče předchází situacím ohrožujícím jejich život, a proto jí nelze z naší strany za žádných okolností výrazně měnit, přerušit či ukončit. Sloužíme seniorům jejichž průměrný věk je 81 let, proto se setkáváme s tím, že v průběhu každého roku ukončí poskytovanou péči nemalé množství klientů z důvodu úmrtí, odchodu do pobytových zařízení, stěhování k rodině atd., uvolněná kapacita je pak naplněna novými zájemci o službu.
Služby poskytujeme od pondělí do neděle od 7,00 do 19,00 hodin včetně svátků.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Úterý : 07:00-19:00 Neděle : 07:00-19:00 Pondělí : 07:00-19:00 Středa : 07:00-19:00 Čtvrtek : 07:00-19:00 Pátek : 07:00-19:00 Sobota : 07:00-19:00
-
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBACeník služby:
péče 130,- Kč / 1 hodina
dovoz oběda 30,- Kč / 1 oběd
Fakultativní činnost
NEŽádné fakultativní činnosti neposkytujeme.
Architektonická bezbariérovost
ANOJsme terénní služba a péči poskytujeme v domácím prostředí klienta.
Název poskytovatele
Diakonie Beránek z.s.
IČ poskytovatele
40233189
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: 1. máje 868,46007 Liberec
- Telefon: 481120506, 776809952
- E-mail: info@diakonieberanek.cz
- Web: diakonieberanek.cz